Také v letošním roce uzavře šampionát mistrovství světa Britská rally. I když je již o mistru světa pro rok 2008 rozhodnuto, bude se jistě na co dívat. Zatím totiž není rozhodnuto o tom, který z týmů se stane šampiónem mezi značkami.
Ve Walesu se opět dají, díky přesunutí termínu až do prosince, očekávat velice náročné podmínky a místy určitě také sníh. Rozhodovat tak může správná volby pneumatik, která na této rally sehrála již nejednou velkou roli.
Poprvé se rally jela již v roce 1932 pod názvem RAC Rally. V padesátých letech se začal podnik jezdit jako součást evropského šampionátu, ale až v šedesátých, kdy se přesunul do lesů, byl uznán jako klasická rally.
Na posádky tradičně čeká velmi náročná blátivá soutěž, při které panují nejen husté mlhy, ale v ranních hodinách také přízemní mrazíky. Pro podnik ve Walesu je typické také to, že se zde musejí velmi přísně dodržovat pravidla, na co dohlíží místní policie.
S tou má již zkušenosti nejeden soutěžní pilot. Díky jejich neoblomnosti v minulosti v rally skončil například také Marcus Grönholm, kterého nepustili policisté dále, jelikož mu na jeho Peugeotu chybělo jedno kolo.
Na posádky čeká celkem 1402.70 kilometrů a z toho ostrých bude 353.92. Jezdci absolvují 19 rychlostních zkoušek. V minulém roce triumfoval Mikko Hirvonen na voze Ford Focus WRC 07.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.