Novozélandské rally se v posledních ročnících často měnil termín, nicméně letos se jede, stejně jako v roce 2007, na konci srpna. Opět bude jedenáctou soutěží seriálu mistrovství světa.
Jezdci a také týmoví šéfové mají Novozélandskou rally velmi v oblibě, protože se svým charakterem i povrchem tratí hodně podobá rychlé finské soutěži. Také zde je řada horizontů, na které je nutné najíždět s naprostou přesností. Nicméně cesty nejsou tak náročné na rozpis, jako tomu je právě ve Finsku.
V minulosti nebylo výjimkou, když se jelo 25i více rychlostních zkoušek. Letos však čeká na jezdce pouze 18 rychlostních zkoušek, z čehož tři se budou konat na trati superspeciálky v centru soutěže v lokalitě Mystery Creek. Všechny ostatní testy budou umístěny v prostoru mezi řekou Waikato a západním pobřežím.
Mystery Creek je tradičním místem soutěže. Propecia Rally New Zealand využívá místní zázemí již mnoho let, po loňském ročníku zde byl vybudován nový komplex. Teplého počasí si budou užívat nejen všichni piloti s WRC, ale také jezdci na strojích skupiny N.
Na jezdce čeká celkem něco přes tisíc kilometrů a z toho ostrých bude 356.04 kilometrů. V minulém roce triumfoval Marcus Grönholm na voze Ford Focus WRC, když druhého v pořadí Sébastiena Loeba porazil o pouhé tři desetiny vteřiny. Odborníci i široká veřejnost označili jejich souboj na trati za nejlepší v novodobé historii mistrovství světa rally.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.