Také letošní Katalánská rally slibuje velice dobré jezdecké obsazení a navíc se dočkáme i několika změn v továrních týmech. Jednou z nich bude ta, že namísto dvojky bude ve Španělsku a na Korsice za tým Ford startovat Francois Duval.
Jari-Matti Latvala tak usedne do třetího Focusu WRC a může v klidu sbírat zkušenosti na asfaltovém povrchu. Kromě toho nasadí třetí vůz také tovární tým Subaru a ten bude pilotovat Brice Tirabassi. Centrem podniku bude i v letošním roce Port Aventure a tam bude také servisní zóna.
V minulosti se Katalánská rally jezdila nejen na asfaltu, ale také na šotolině. Byla to taková smíšená rally. Až na neustálé výtky ze strany továrních týmů se musela soutěž předělat na čistě asfaltovou. Pro smíšené podmínky se totiž nedaly dobře nastavit vozy.
Nějakou dobu se spekulovalo o tom, že by se měla soutěž přesunout z asfaltu zpět na šotolinu, ale tento záměr se nakonec nesetkal s kladným ohlasem, a tak se až dodneška jezdí stále na tvrdém povrchu. Španělský asfalt je známý především svou drsností a gumy doslova hobluje.
Navíc se zkracováním zatáček vyjíždí velké koleje, které posléze mohou mít za příčinu poškozenou olejovou vanu, jako se o tom mohl v minulosti přesvědčit nejeden pilot v mistrovství světa.
Na posádky letos čeká celkem 1313.99 kilometrů a z toho ostrých bude 353,62. Jezdci absolvují celkem 18 rychlostních zkoušek. V minulém roce triumfoval Sébastien Loeb s vozem Citroën C4 WRC.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.