Osmým podnikem letošního seriálu mistrovství světa bude Turecká rally, která se opět pojede po roční pauze, jelikož ji FIA v roce 2006 pronásledující sezónu ze seriálu mistrovství světa vyřadila.
Turečtí pořadatelé však nehodili flintu dožita, ale dál pracovali na své soutěži a po dobrém loňském hodnocení se znovu propracovala do mistrovství světa.
Nicméně ani drobné změny, ke kterým organizátoři přistoupili, nemění nic na tom, že Turecká rally bude i v letošním roce patřit k jedné z nejdrsnějších soutěží celého šampionátu. Obavu tak budou mít jezdci a týmy především z defektů, které značně ovlivnily výsledky na nedávné Akropolis rally.
V roce 2003, kdy se rally jela poprvé jako součást seriálu MS, měli organizátoři problémy s hustými přívalovými dešti, které daly značně zabrat trati a jezdci se některými úseky tratě doslova brodili. V letošním roce by se to vzhledem ke změně termínu opakovat nemělo, nicméně nedá se nic předvídat předem.
Soutěž bude opět soustředěná do okolí Kemeru, kde je také servisní zóna. Na piloty ale opět letos čeká drsná rally, který čítá celkem 1263.74 kilometrů, z toho ostrých bude 360.12.
Dohromady se pojede devatenáct rychlostních zkoušek, včetně dvou super-speciálních rychlostních zkoušek.V roce 2006 na rally triumfoval Marcus Grönholm s vozem Ford Focus WRC.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.